CodeWeek
Wielkie Święto Programowania – ruszył #CodeWeek2019
Wielkie Święto Programowania to wydarzenie, które organizujemy w dniu inauguracji Europejskiego Tygodnia Kodowania. Tegoroczny #CodeWeek potrwa do 20 października.
Naszym celem jest przekonanie dzieciaków i rodziców, że programowanie to świetna zabawa.
CodeWeek to wydarzenie społeczne, w które angażują się wszystkie europejskie państwa i nie tylko. Jego misją jest poszerzanie i promowanie kompetencji z zakresu programowania i zachęcanie osób w każdym wieku do rozpoczęcia przygody z programowaniem. Nauka kodowania może pomóc uczniom w osiągnięciu wysokiego poziomu kompetencji cyfrowych i lepszym zrozumieniu otaczającego ich świata.
Projekt „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowany jest przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK. Kampanie mają na celu promowanie wykorzystywania technologii w codziennym życiu przez osoby w różnym wieku, przełamywanie barier z tym związanych oraz wzrost cyfrowych kompetencji społeczeństwa. Projekt obejmuje cztery obszary: jakość życia, e-usługi publiczne, bezpieczeństwo w sieci i programowanie.
Celem tej inicjatywy jest przybliżenie uczniom informatyki w formie łamigłówek z postaciami z ich gier i zabaw, których rozwiązanie polega na ułożeniu programów z gotowych bloczków.
Łamigłówki udostępniane w ramach CodeWeek są bardzo interesującym i wciągającym wprowadzeniem do programowania, a inne aktywności oferowane przez tę inicjatywę mogą służyć do dalszego rozwijania umiejętności programowania, jak i zgłębiania metod informatyki i jej zastosowań.
W naszej szkole od 7 października 2019r. odbywa się rywalizacja uczniów na poziomie klas 3-8, z każdej klasy zostanie wyłoniony najlepszy programista na danym poziomie, który będzie brał udział w II etapie na poziomie klas 3-4, 5-6, 7-8, którego celem będzie wytypowanie Szkolnego Mistrza Kodowania. Uczniowie biorący udział w II etapie otrzymują certyfikat potwierdzający umiejętności kodowania.